divendres, 25 de març del 2022

2a part: acabem de presentar el projecte LECTURA EN RESSONÀNCIA

 


Tanquem amb aquest vídeo la proposta, la invitació que volem fer obertament a tothom que vulgui fer l'experiència. Lectura en ressonància vol treballar la interioritat i l'espiritualitat des de la lectura i la cultura. És molt important que si volem participar-hi, tinguem clar dos requisits importants:

-Espai personal: temps de lectura, espai per llegir i per deixar que ressoni el text; escriure l'experiència. llegir-se i narrar-se.

-Espai comunitari: deixar que l'experiència aflori i sigui compartida amb la mediació artística. Perdre el propi jo i endinsar-se en una experiència que des del singular, allò més personal viscut, recrea i transforma (Wakeful art).

Vols viure-ho? Comencem un programa pilot i ho posem en marxa, amb tu? Escriu a lecturaenressonancia@gmail.com.

Quins motius t'hi porten?

Per què?

Què vols descobrir? Per què pot ser important en aquesta moment?


Si et vas perdre el primer vídeo, aquí el tens:



diumenge, 20 de març del 2022

Un lloc fet de presències


 Recordeu el mapa de vincles? Aquell mapa que apareix quan ens hem capbussat en un temps i uns paisatges nous o retrobats que ens van endinsant? Llavors descobrim que viatjar, lliga amb la Vida, que la Ciència té sentit si és per protegir a tot ésser viu del món; que la cuina pot ser un pont entre cultures; que fer teatre pot constuir un món que encara no existeix i que ens faria viure de forma més sostenible. Que les escoles poden ser plataformes on l'art tingués la porta oberta... Vinclar. Relligar.
I resulta que quan respires un temps ancorat, narrat i vivenciat i et passeges pels paisatges de la fondària, del fil de les petites coses, de les presències i de la donació, se t'obre un nou espai. Un eix transversal, un paisatge ple de fondària, presència i donació possibilita que hi hagi un nou ecosistema comunitari.
AXITOPIA
Avui ja no caminem cap a l'utopia. Estem cridats a descobrir l'axitopia. Allà on tots i totes ens hi podem trobar.


diumenge, 13 de març del 2022

Lectura en ressonància: tres moments, un procés


 Un projecte, si és per als altres, fa molta il·lusió que es posi en marxa.

LECTURA EN RESSONÀNCIA va néixer per fer de la lectura una eina de transformació personal i comunitària. Tres moments que recullen de forma centrípeta, el treball interior, la creació artística i la lectura. Si llegim, ens llegim i podem construir una comunitart que desplegui una nova manera de viure i de veure els altres. 

Un cop més, et torno a posar el link del vídeo de presentació de l'experiència que vam fer a través de You tube. Anirem presentant diferents aspectes del projecte perquè hi veieu la part pràctica, com funcionaria si tu que em llegeixes, vols fer l'experiència i el procés complert.

És moment de canviar la nostra mirada i fer un camí cap endins. Aquí rau el tresor de la humanitat.

Lectura en ressonància vol posar, humilment, el seu granet de sorra.

Us hi esperem. Si tens ganes de tastar-lo i viure'l, escriu a lecturaenressonancia@gmail.com.

dissabte, 19 de febrer del 2022

Reconeixement a l'aportació de la sèrie infantil ATZUCAC


 El dia 11 de febrer, Fundació Escola Cristiana amb Editorial Baula concedien a la minisèrie ATZUCAC, el PREMI ARMENGOL-MIR (11a convocatòria). És un honor que es reconegui el que de forma humil ha volgut aportar i vol aportar la sèrie: ajudar els infants a submergir-se en espais interiors que ressonin i desvetllin Vida (per a infants de 5-10 anys). No és un reconeixement a mi, ni molt menys; és un reconeixement al dret dels infants a acompanyar-los en el seu camí interior, personal, que construeix i que des de la imaginació, el que jo anomeno intravers, poden descobrir-hi un món compartit, des d'una profunditat mai vista. Sense guies, sense camins marcats... Elles i ells en són els protagonistes.

Seguirem construint, al costat de molta gent. Gràcies Josep Gordi, Marta Plujà, Carmina Álvarez.

Gràcies Bernat, Queralt i Roger, veus en off dels vuit capítols.

Gràcies.

Nova conversa a EN QUIN MOT VIVIM

  Miquel Àngel Alabart és Psicopedagog i Terapeuta Gestalt i Familiar Sistèmic. Ha treballat en diversos àmbits de l’educació formal i no f...