dissabte, 2 d’abril del 2022

Marató Atzucac: vuit capítols, vuit espais interiors per infants de 5 a 10 anys

 

Us presentem tot el recull de capítols de la sèrie, amb les guies didàctiques i l'avaluació. Si utilitzeu els capítols per treballar-los amb infants de 5 a 10 anys, en l'àmbit familiar, del lleure o a l'escola, us agrairia molt que dediquessiu 5m a fer l'avaluació. Moltes, moltes gràcies! Gaudiu-ne.


Primer capítol: ON ETS SOROLL





2n capítol: AL MEU COSTAT




3r capítol: Escoltaaaaa




4t capítol: Tu





5è capítol: Casa nostra



6è capítol: El batec






7è capítol: El mirall






8è capítol: Som persones


Aquest capítol va néixer a partir d'una idea de Càritas Diocesana de Barcelona i que es va concretar en un primer moment, en un documental amb diferents testimonis (Bea Talegon, Cesk Freixas, M. H. P. Laura Borràs...) sobre què vol dir viure amb dignitat, ser persona. No us el perdeu!



divendres, 25 de març del 2022

2a part: acabem de presentar el projecte LECTURA EN RESSONÀNCIA

 


Tanquem amb aquest vídeo la proposta, la invitació que volem fer obertament a tothom que vulgui fer l'experiència. Lectura en ressonància vol treballar la interioritat i l'espiritualitat des de la lectura i la cultura. És molt important que si volem participar-hi, tinguem clar dos requisits importants:

-Espai personal: temps de lectura, espai per llegir i per deixar que ressoni el text; escriure l'experiència. llegir-se i narrar-se.

-Espai comunitari: deixar que l'experiència aflori i sigui compartida amb la mediació artística. Perdre el propi jo i endinsar-se en una experiència que des del singular, allò més personal viscut, recrea i transforma (Wakeful art).

Vols viure-ho? Comencem un programa pilot i ho posem en marxa, amb tu? Escriu a lecturaenressonancia@gmail.com.

Quins motius t'hi porten?

Per què?

Què vols descobrir? Per què pot ser important en aquesta moment?


Si et vas perdre el primer vídeo, aquí el tens:



diumenge, 20 de març del 2022

Un lloc fet de presències


 Recordeu el mapa de vincles? Aquell mapa que apareix quan ens hem capbussat en un temps i uns paisatges nous o retrobats que ens van endinsant? Llavors descobrim que viatjar, lliga amb la Vida, que la Ciència té sentit si és per protegir a tot ésser viu del món; que la cuina pot ser un pont entre cultures; que fer teatre pot constuir un món que encara no existeix i que ens faria viure de forma més sostenible. Que les escoles poden ser plataformes on l'art tingués la porta oberta... Vinclar. Relligar.
I resulta que quan respires un temps ancorat, narrat i vivenciat i et passeges pels paisatges de la fondària, del fil de les petites coses, de les presències i de la donació, se t'obre un nou espai. Un eix transversal, un paisatge ple de fondària, presència i donació possibilita que hi hagi un nou ecosistema comunitari.
AXITOPIA
Avui ja no caminem cap a l'utopia. Estem cridats a descobrir l'axitopia. Allà on tots i totes ens hi podem trobar.


diumenge, 13 de març del 2022

Lectura en ressonància: tres moments, un procés


 Un projecte, si és per als altres, fa molta il·lusió que es posi en marxa.

LECTURA EN RESSONÀNCIA va néixer per fer de la lectura una eina de transformació personal i comunitària. Tres moments que recullen de forma centrípeta, el treball interior, la creació artística i la lectura. Si llegim, ens llegim i podem construir una comunitart que desplegui una nova manera de viure i de veure els altres. 

Un cop més, et torno a posar el link del vídeo de presentació de l'experiència que vam fer a través de You tube. Anirem presentant diferents aspectes del projecte perquè hi veieu la part pràctica, com funcionaria si tu que em llegeixes, vols fer l'experiència i el procés complert.

És moment de canviar la nostra mirada i fer un camí cap endins. Aquí rau el tresor de la humanitat.

Lectura en ressonància vol posar, humilment, el seu granet de sorra.

Us hi esperem. Si tens ganes de tastar-lo i viure'l, escriu a lecturaenressonancia@gmail.com.

Nova conversa a EN QUIN MOT VIVIM

  Miquel Àngel Alabart és Psicopedagog i Terapeuta Gestalt i Familiar Sistèmic. Ha treballat en diversos àmbits de l’educació formal i no f...